Morsning, apan i garderoben.

Tja, som ni alla vet bloggar jag inte längre. Men med hjälp av ett litet pep-talk (har det ett streck i sig?), så tänkte jag skriva ett inlägg eller två om lite saker som inte handlar om mitt liv, utan om viktigare saker. Jag tänker ta hjälp av det mest okreativa som finns - listor där man inte har namn på något utan bara skriver siffror efter saken. Ja!

Sak 1.
Pirate Bay.

Det finns nog få saker som är så uttjatade (här vill min stavningskontroll särskriva. Jävla Sverige) som PB rättegången, men jag kom att tänka på en sak. Varför får dom så högt straff? En jävla miljon kronor (som de såklart inte har, efter som det är gratis att ladda upp och ner saker där) och ett års fängelse. Våldtäktsmän får HÖGST två år och vanligtvis inga böter. Stöld, sexuella trakasserier etc. får också lägre straff. Är det mer allvarligt att piratkopiera musik? Det är skamligt, verkligen.
Så om du vill sitta i fängelse ett par år, våldta någon - eller ladda ner en låt med Uno Svenningson.

Sak 2.
Blondinbella.

Ja, jag tänker skriva lite om Isabella Löwengrip, Sveriges lilla blondinpretto. Jag orkar vekligen inte med den här hysterin med henne. Och speciellt om anorexiabråket som inträffade för ett slag sedan. Blondinbella, som är oäkta från hennes blekta tänder till hennes bruna fötter (bra, bruna fötter - det lät fint. Ironi) har börjat snacka om anorexi. Och visst, det är ett viktigt och relevant ämne, men som om hon bryr sig mer än någon annan? Hon har gått ner till typ 50 kilo själv - vilket med hennes längd ger ett BMI som är långt under hälsosamt. Men ändå, så måste, MÅSTE, hon klaga på det utseendefixerade sammhället. En strut med två kulor moral tack. (Ja, det var en medioker ordvits för dubbelmoral)

Och visst, hon är smartare än vissa andra bloggerskor som är för dumma i huvudet för att ens ägna två rader åt. *host*KISSIE*host* Men hela hon är en produkt, det sitter säkert massa personer bakom henne, och om det inte gör det, så sitter dom iallafall brevid henne för att tala om vad hon ska satsa på. Jag klarar det inte. Varför ska hon, som inte ens gör något vettigt, och med vettigt är jag tillochmed generös och säger att sång och teater är vettigt (missförstå mig inte, jag ÄLSKAR båda), för det är iallafall arbeten, och man bidrar till samhället med underhållning. Men hon gör inte ens det, och hon får en massa pengar som hon använder till diverse klänningar från typ Alexander McQueen och Gucci. Istället för att ge dom till alla organisationer som hon pratar om. Man sitter förihelvete inte och skriver om stackars barn som svälter i märkesjeans. Det gör man bara inte! (Det var en metafor för a... ja, ni fattar nog)

Sak 3.
Pirater vs. Ninjor.

Okej, så jag hör att vissa personer säger att pirater äger ninjor. Och det här är inget skämt, det är fullt allvarligt. På blodigt ninjaallvar. Jag tog mig friheten att kopiera en lista jag hittade för att bevisa att ninjor faktiskt skulle pwna en pirat så hårt att piraten skulle försöka hugga huvudet av sig själv. Även om ninjan skulle hugga av det först, för dom är snabba och asgrymma. Så, varför är ninjor bättre? Läs själva.

Ninjas are more bad ass than pirates!
Ninjas have better hygiene, and they are less wasteful.
Ninjas always put the toilet seat down and wash their hands after going to the bathroom.
Ninjas kill everyone and they smell like fresh flowers.
Pirates are covered in guts and man-spackle. They have food in their teeth.

Ninjas also have magical ninjutsu powers and better credit at the bank.
Pirates have a slow payment history.
Ninjas eat more grains and are very regular.
Ninjas can kill with one finger.
Pirates dress like 80's hair metal bands.

Pirates are confused about their sexuality and overcompensate with excessive displays of macho bravado.
Ninjas listen to classical music, know the future, and are very confident.
Ninjas get all the hot girls, also, hot girls are ninjas!
Ninjas can kill someone and still get in an up-skirt shot.
Also ninjas rule!

Ninjas know how to cook without leaving a big mess.
Pirates wipe back to front, and they never wash.
Pirates are all co-dependent.
Ninjas make complicated desserts, like chocolate fondue or homemade ice-cream.
Ninjas are excellent hosts and know how to use a napkin.

Pirates leave their smelly socks in the middle of the floor.
Ninjas eat loads of fruit and vegetables and are all disease free.
Ninjas are polite and pleasant to be around and always offer to do the dishes after dinner.
Ninjas like to give backrubs without being asked, and they will tell you that you look nice and mean it.
Ninjas can levitate and run up walls.

Pirates never vote.
Pirates are cruel to animals, children, and old people.
Pirates never call when they say they are going to.
Ninjas will always bring some interesting video when they come to visit.

Pirates have fleas and old food particles stuck in their beards.
Pirates are thoughtless and will never hold the door for you.
Ninjas kick ass and are never wrinkly.
Pirates talk too much and never allow you to finish what you are saying.
Pirates often have colitis.

Ninjas can become invisible and always have sweets for visiting children.
Ninjas are very polite and never forget to say please and thank you.
Ninjas will send you poems to show you that they really care about you.
Also pirates sucks!
Jag sa ju det. Ninjor ÄGER.


Till sist, om någon inte gillar vad jag har skrivit, så skriv en kommentar eller något. Om ni inte gillar pirater mer än ninjor, för då kan ni trycka på det fina röda krysset uppe i högra hörnet och aldrig skriva in den här webdressen igen. (Jag är dödligt seriös)

Lovisa.

Kommentarer
Postat av: alidah

Haha nu ska jag inte använda grammatiska fel. Jag tycker helt okej om Blondbella nu när man har Kissie att jämföra med haha.

2009-12-06 @ 23:07:28
URL: http://alidahdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0