Skor, tänder och diskriminering.

Som starter så vill jag bara säga att jag (äntligen) drog ut tanden idag! Men det lugnande medlet funkade typ inte, men skit samma, den är borta! :D

Nu till en lite viktigare sak. Jag har tänkt lite extra på mänskliga rättigheter sedan jag såg på "Milk", asbra film btw, och jag tycker att det är så jävla tidskrävande! Ta t.ex. hunger i tredje världen, jag har ingen idé hur man ska lösa det, och ingen annan verkar ha en lösning heller, men mänskliga rättigheter? Att det fortfarande finns länder som tycker att man är mindre värd om man är t.ex. homosexuell. Det är ju en så LÄTT fråga! "ALLA människor på hela jorden ska ha samma rättigheter". Pang, bom, klart! Det har blivit så mycket bättre nu på 2000-talet, men för bara ca 20 år sedan var homosexualitet en sjukdom, och apartheid försvann inte totalt förrän 1994. För att inte nämna WW2. Det är ju så lätt, så självklart.

För att få bort den "allvarliga" känslan ska jag avsluta med något fantastiskt! JIMMY CHOO FÖR H&M! :D
Jag är fett pepp, vill köa hela dagen, hihi!

PUSS :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0